ترکـمان سسـی

ترکـمان سسـی

اخبار منطقه ترکمانچای را اینجا بخوانید
ترکـمان سسـی

ترکـمان سسـی

اخبار منطقه ترکمانچای را اینجا بخوانید

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی: پروژه خط‌آهن تبریز- میانه در صدر برنامه‌های اجرایی استان قرار دارد


                           

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از روند اجرای پروژه احداث خط‌آهن تبریز- میانه بازدید کرد.

محمدصادق پورمهدی در حاشیه این بازدید که در مسیر تبریز تا میانه انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، از برقی کردن خط جدید و قدیم راه آهن میانه - تبریز خبر داد.
وی میزان پیشرفت این پروژه را 77 درصد اعلام کرد و افزود: اجرای پل های بزرگ و تونل ها از میانه تا بستان آباد در حدود 90 درصد انجام و کار زیرسازی پروژه به طول 90 کیلومتر انجام شده که تا پایان تابستان امسال به پایان می رسد.
پورمهدی افزود: این پروژه با 203 کیلومتر طول، از بزرگترین پروژه های راه سازی استان است و در صدر برنامه های اجرایی مسوولان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر این خط آهن، 17 کیلومتر تونل و 10 کیلومتر پل های بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگترین تونل موجود در خط آهن کشور در منطقه شبلی بستان آباد به طول دو هزارو 800 متر قرار گرفته است.
پورمهدی اظهارکرد: برای اجرای این پروژه چهار هزار میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم با جذب سرمایه گذار و اعتبار لازم آن را در حداقل زمان ممکن به بهره برداری برسانیم.
وی گفت: براساس سیاست های دولت در بخش حمل و نقل عمومی با تکمیل این پروژه در کاهش هزینه ها، زمان و تلفات انسانی شاهد تحول در بخش حمل ونقل خواهیم بود.
پورمهدی دو خطه شدن خط آهن مسیر میانه - زنجان را نیز جزو پروژه های ملی اعلام کرد و افزود: این پروژه نیز در دستور کار قرار گرفته که بعد از اتمام پروژه میانه - تبریز آن را پیگیری خواهیم کرد.
در ادامه این گفت‌وگو از تزریق دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های اولویت دار استان در سال 93 خبر داد.
راه آهن تبریز ـ میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه آهن سراسری به راه آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور خواهد شد و براساس نظر آگاهان صنعت حمل و نقل، در صورت بهره برداری از این پروژه، درصد استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزیت و انتقال مسافر در کشور که در زمان حاضر فقط دو درصد ارزیابی شده حداقل به 20 درصد خواهد رسید.
راه آهن میانه ـ تبریز به صورت دو خطه طراحی شده که درصورت تکمیل آن، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل و از سوی دیگر فاصله بین تهران ـ تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی از 13 ساعت به شش ساعت کاهش می یابد.
حداکثر سرعت برای واگن های باری این خط آهن 120 کیلومتر و برای واگن های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

گفتنی است در بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از این پروژه، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل حوزه راهسازی، فرمانداران میانه و بستان‌آباد، پیمانکاران، مشاوران و مجریان پروژه مذکور نیز حضور داشتند.


                

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد